Programy edukacyjne dla studentów, konkursy dla młodych projektantów, narzędzia dla inwestorów i wykonawców: tak w Polsce promuje się budownictwo efektywne energetycznie. Jednym z takich działań, prowadzonych już od kilku lat z powodzeniem, jest kampania „Szóste paliwo” organizowana przez ROCKWOOL, producenta skalnej wełny mineralnej. Ambicją organizatorów kampanii jest m.in. przygotowanie Polaków do nadchodzących zmian w prawie budowlanym.
Jeszcze do niedawna budowanie z myślą o jak najmniejszych stratach ciepła traktowano jak fanaberię. Zmieniły się jednak realia. Wzrosły ceny energii, a rachunki za ogrzewanie stały się jednym z większych obciążeń dla domowego budżetu. Do nowej rzeczywistości dostosowywane jest prawo, jednak – jak wynika z badań przeprowadzonych w trakcie pierwszej edycji kampanii „Szóste paliwo” – wciąż za mało wiemy o tym, jak oszczędzać mądrze i bez wyrzeczeń.
Polacy nie lubią przepłacać i dobrze rozumieją potrzebę ograniczania wydatków. Kłopot w tym, że w ślad za słuszną decyzją o racjonalizacji kosztów często idą nieracjonalne kroki. W kontekście budownictwa efektywnego energetycznie, klasycznym przykładem takiego działania jest stosowanie nieodpowiedniej grubości izolacji – „oszczędzamy” w trakcie inwestycji jednorazowo pewną kwotę zamiast zoptymalizować dom, zwiększyć grubości izolacji i uzyskać co miesiąc niższe koszty ogrzewania.
- Kampania „Szóste paliwo” skierowana jest szczególnie do osób, które już niedługo będą współtworzyć realia polskiego budownictwa. Stąd współpraca z uczelniami technicznymi i konkurs „Multi EKO Dom”, przeznaczony dla studentów architektury, budownictwa, inżynierii środowiskowej czy pokrewnych kierunków. Poznanie najnowszych rozwiązań i technologii, jak również kierunków i idei budownictwa efektywnego energetycznie i ekonomicznie, jeszcze na etapie studiów pozwoli tworzyć projekty nie tylko zgodne z aktualnymi wymogami, ale spełniające oczekiwania inwestorów i dbające o środowisko jak i o portfel inwestora. – wyjaśnia Piotr Pawlak z ROCKWOOL. Projekty konkursowe można przesyłać do 30 czerwca, a główna nagroda to 10 tys. zł. Więcej na temat konkursu na stronie www.6paliwo.pl/yep/konkurs.
Szczegółowe informacje na temat kampanii „Szóste paliwo”, efektywności energetycznej i mądrym oszczędzaniu można znaleźć na stronie www.6paliwo.pl. Do dyspozycji zainteresowanych oddano tam m.in. program OptiHouse, dzięki któremu można bardzo dokładnie obliczyć relację między inwestycją w termoizolację i generowanymi przez nią oszczędnościami na przestrzeni lat.
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/budowac-oszczednie-i-nowoczesnie-kampania-szoste-paliwo-trwa